tisdag 24 februari 2009

Royalist!

Det är inte utan att man vill utropa som Fylking - äntligen! Viktoria och Daniel= förlovade!
Jätteroligt! Minns vilken härlig fest det var när kungen och Silva gifte sig 1976. Jag var på Lejonbacken och flaggade för dem.
Jag har alltid blivit lite retad för att jag älskar Svenska Flaggan och är uttalad royalist.
Men jag bryr mig inte det minsta om det.
Det är åtminstone en politiske sekreterare här i Sollentuna som delar min uppfattning. Gissa ve(m)?
För övrigt är det budgetarbete som gäller. Sollentuna är en välskött kommun men prognoserna ser dystra ut. Skatteunderlaget krymper och det blir att vända på alla stenar. Dock kommer jag att fortsätta att värna om äldre- och handikappomsorgen, som tillhör kristdemokraternas hjärtefrågor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar