måndag 25 maj 2009

Snart kommer Alf!

Idag åt jag bratwurst, stuvade grönsaker och potatis på Tors Backe. Det smakade jättebra. Alernativen Hokifilé eller sojakorv utgjorde ingen lockelse för min del.
Nu ser jag fram emot Alf Svenssons besök på onsdag. Det blir den verkliga höjdpunkten på vår EU-kampanj i Sollentuna. Jag har hört mig för om hur valtemperaturen är hos övriga partier. Svaret är att den kunde varit högre. Det är bara moderaterna, folkpartiet, socialdemokraterna och Kristdemokraterna som affischerar här i kommunen. De övriga partierna lägger väl pengarna på annat. Socialdemokraterna hade ett arrangemang med Anna Hed på vårt blåsiga torg förra veckan, som inte drog många åhörare till sig. Då tror jag att Alf är ett större dragplåster som många vill lyssna till. Dessutom bjuder vi på både musik och fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar