torsdag 16 september 2010

Surströmmingslunch

Det är inte var dag man får surströmming till lunch, men idag hade jag turen att få smörja kråset med både fileer och hela strömmingar på Skälbygårdens seniorträff. Därtill "krokipären" som min bordsgranne född i Helsingland  kallade mandelpotatisen. En ny finess som tillbehör var messmör på mjuk tunnbröd. Vid mitt bord enades vi om att de hela Kallax-surströmmingarna var godast. Min bordsgranne hade mycket intressant att berätta om gamla tiders Häggvik. Jag  får alltid lära mig något nytt om Sollentuna när jag besöker kommunens seniorträffar. Dessa seniorer besitter mängder av kunskap och berättar mer än gärna för en intresserad lyssnare. Det anordnas också särskilda berättarluncher vid våra seniorträffar. Det är verkligen högtidsstunder.Eller vad sägs om Qigong, gympa, bridge, skrivargrupp, bowling, anhörigträffar.Det finns något för alla smaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar