onsdag 17 juni 2009

Punktering och tandläkarbesök

Jaha, så fick jag punka på ena bakdäcket, och när jag(läs sonen och svärsonen) skulle laga det pajade domkraften. Tingen är emot mig!
När jag sedan kom till min tandläkare, så var det plötsligt en ny tandläkare som skulle laga min tand. Hjälp, vad händer, tänkte jag, har jag råkat ut för en s.k Tycho Brahedag. Nu visade det sig att jag fått meddelande via sms om att det var en vikarie som skulle ersätta min ordinarie tandläkare.Det var ändå en viss tröst.
Nu är även nytt däck inhandlat samt en ny stark domkraft. Min kära granne och vän lånade ut sin bil så att inköpen kunde göras.
En trevlig inbjudan till inflyttningsfest hos de nyinflyttade grannanrna låg i brevlådan i morse. De har äntligen lyckats sälja sin lägenhet i stan och vill nu
fira att de kan slå ner bopålarna på riktigt i Häggvik. Då går jag över till grannen och minglar direkt efter hemkomsten från rikstingsdagarna i Västerås. Man ska ta tillvara alla tillfällen till att umgås och ha trevligt i denna ljuva sommartid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar