torsdag 13 augusti 2009

Nyladdade batterier!

Så är jag åter på plats på 11:e våningen i Turebergshuset i Sollentuna. Sommaren har varit lång och skön. Den mesta tiden har jag vistats på Östkusten, dvs vid Bottenviken i Umeå-trakten där vädret varit som bäst. Jag har sett minkar, harar, älgar och rådjur på nära håll.Jag har handlat på loppisar och gårdsauktioner(man ramlar över mycket som är oumbärligt). Havet har varit glittrande (för det mesta)och givit tillfällen till simturer, när inte vågorna varit för höga. Jag har träffat gamla vänner förutom nära och kära. Vi har haft gäster nästan hela tiden, trots det har jag hunnit läsa många böcker. Har upptäckt Marie Ljungstedts Gotlandsdeckare bla.
Nästa vecka väntar budgetmöten,uppstartsmöten och föreläsning om främlingsfientlighet.Det känns bra att ta itu med de kommunala frågorna efter sommarens laddning av batterierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar