måndag 21 december 2009

Jul, jul strålande jul!

Snart är det dags att ta jullov. Men först ska jag vara med på en genomgång av Kvalitetsbarometern inom LSS-verksamheten. Det ska bli spännande att se om det skett förbättringar sedan förra mätningen för två pår sedan.Med tanke på det intensiva kvalitetsutvecklingsarbete som pågår inom min nämnd, vård- och omsorgsnämnden, vore det konstigt om vi inte fick se ett positiv resultat.Sänder Maria Larsson en god tanke för att hon på ett förtjänstfullt sättlyft upp handikappomorgen på dagordningen.
Sollentuna har aldrig varit vackrare i juletid än i år. Från mitt fönster på elfte våningen i Turebergshuset har jag en vidunderlig utsikt över det snötyngda vinterlandskapet.Två små änglar och en vacker advenststjärna lyser upp ett av mina kontorsfönster. Jag älskar julen och jag älskar alla juldekorationer som lyser upp mörkret.
Nu ser jag fram emot att fira julen med nära och kära. Jag är tacksam över att ännu ett år snart har gått till ända under "den Högstes beskärm."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar