fredag 22 januari 2010

En dag på Rådan.

Jag är kontaktpolitiker på Rådans äldreboende som drivs av Aleris. Igår hade jag möjlighet att för en dag följa arbetet på en demensavdelning. Jag är djupt imponerad av personalen. Vilket engagemang, vilken lyhördhet och vilket kärleksfullt bemötande de har gentemot de boende.Jag fick även lyssna till folkmusik när musikgruppen Uppstråket spelade till eftermiddagskaffet.
Musik har en förmåga att öppna upp stängda kanaler hos personer med demenssjukdomar.Det blev många glada miner och det trallades och klappades i händer så det stod härliga till.Sedan vankades det kaffe med ljuvligt doftande kakor och alla församlade lät sig väl smaka.
En dag på Rådan - äldreomsorg när den är som bäst.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag heter Jannika Häggström och är nyanställd Leva Livet-inspiratör på Rådans äldreboende. Jag håller på och planerar vårt midsommarfirande, och så googlade jag för att hitta trädgårdsföreningen som jag har för mig ligger inte så långt från oss. Då hittade jag dig.
    Är du fortfarande aktiv med detta? Kontaktpolitiker, vad är det? Låter som något jag gärna skulle vilja höra mer om. Kanske att det kunde vara konstruktivt att träffas någon gång och berätta lite för varandra om vad vi gör? Vem vet vad som skulle kunna födas! Hör gärna av dig om du vill.

    vänliga hälsningar

    Jannika Häggström
    Leva Livet-inspiratör
    Rådans äldreboende
    www.jannika.se

    SvaraRadera