torsdag 18 februari 2010

Lycka till, Magnus!

Jag har varit kommunpolitker sedan valet 1988.Jag började i kommunstyrelsen som ersättare, sedan ordinarie. Jag har suttit i barn- och ungdomsnämnden två mandatperioder. Varit heltidspolitiker och ordförande i socialnämnden en mandatperiode samt ledamot en. Och för närvarande är jag heltidspolitiker och ordförande i Vård- och omsorgsnämnden. Dessutom var jag ordförande i distriktsstyrelsen några år.Gruppledare för kristdemokraterna har jag varit sedan 1994. Vad har varit roligast? En av höjdpunkterna är nog när vi införde vårdnadsbidraget 2007 efter många års kamp. Det var en riktig seger.När vi startade boendet för hemlösa i Sollentuna fick jag mina fiskar varma. Det var tufft men jag fick en mycket nyttig erfarenhet i bla hur man bemöter media.Om man har en övertygelse ska man följa den och inte ge sig förrän man slår i kaklet.
Det som varit min ledstjärna kan sammanfattas i det valbudskap vi hade inför valet 1998: Ge oss makt att skapa ett samhälle där ingen röst är för svag för att höras. Alltså, den lilla människan i fokus.
Nästa mandatperiod trappar jag ner betydligt för nu är det Magnus Ramstrand som ska kämpa i främsta ledet för kristdemokraterna i Sollentuna.
Magnus har verkligen gjort sig känd på många fronter inte minst för sitt engagemeng i Kics.Magnus är en mycket värdig representant för kristdemokraterna och jag önskar honom lycka till.Nu är det valrörelse och vi tänker lägga extra energi på att "bryta ny mark" här i Sollentuna. Alla som egentligen är kristdemokrater i själ och hjärta ska rösta på oss.
Den 20 mars får jag Sollentunamedaljen för att jag varit förtroendevald i Sollentuna över 20 år. Lite stolt är jag nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar