måndag 30 november 2009

Första Advent!

Laurentii gosskör sjöng julsånger och kommunalrådet Torbjörn Rosdahl tände den stora julgranen i Sollentuna centrum i helgen. Företrädare från olika partier bjöd på glögg och pepparkakor och de många kommuninvånare som samlats lät sig väl smaka.Jag utmärkte mig i blinkande tomteluva. Vad gör man inte för att synas!
I övrigt så har jag retat mig på DN:s ledare om vårdnadsbidraget. Där ondgör man sig över att invandrarkvinnor väljer att utnyttja vårdnadsbidraget.Nu kommer pekpinnarna fram, ajabaja, så får ni inte göra, barnen ska vara i förskolan!Som kristdemokrat anser jag att pekpinnarna ska hållas borta från köksbordet.Låt människor göra sina egna val oavsett om man heter Svensson eller Hamednaca.

Den grådaskiga söndagen till trots gick vi till Gamla Stan och intog en värmande soppa hos Stadsmissionen. Sedan var det samling vid "Pumpen" med barn och kompisar och traditionsenlig glögg och pepparkakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar