tisdag 3 november 2009

Göran Hägglund - rätt medicin för apoteket!

Jag glömmer aldrig när jag en gång efter en kvarts kötid stod vid disken på apoteket i Sollentuna för att hämta ut medicin.Det visade sig att receptet inte var inringt Jag bad då att få låna telefonen för att ringa min läkare och be honom ringa in receptet.(Det här var innan mobiltelefonernas tid) Men det gick minsann inte för sig.
-Hur skulle det se ut om vi lånade ut telefonen till alla kunder? fick jag till svar.
Jag fick pallra mig iväg till närmaste telefonkur för att ringa och därefter åter ställa mig i kö igen.Det kändes som om jag befann mig i forna Sovjetunionen. Men det är klart, har man en monopolställning behöver man inte vara mån om kunderna.
Nu är äntligen apotekmonopolets tid förbi! Tack Göran Hägglund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar