torsdag 29 oktober 2009

Allhelgonahelg och centruminvigning

Dagen började med mammografi på KS.Kallelse sker vartannat år.
Två hundra patienter tas emot varje dag.Tänk vilken service!
Intog lunch på sjukhuset. Pastagratäng a la Sodexo. Ingen höjdare! Endast mättande.
Sedan var det dags för gravsmyckning på Klara Norra kyrkogård. Det är så vackert där.
Min mosters grav ligger så fint inunder ett jätteträd. Jag fäste min egenhändigt skapade utmyckning runt gravstenen. En krans av tujakvistar och rönnbär.Ställde därefter dit en lykta och tände ett ljus som ska brinna i 110 timmar.Alltså även på All Hallow´s Eve - Alla helgons afton. Jag gillar inte begreppet halloween. Skräckprylar, häxor, dödskallar och pumpor.Det är för kommersiellt och för brandgult.Helst ska man väl också äta blodpudding och dricka blutsaft.

Nu ska jag vidare till Nya Sollentuna centrum, vars första etapp invigs idag.Efter 4 år, 5000 ritningar och mer än en miljon arbetstimmar börjar det äntligen bli klart. Visionen är kaxig: Man vill bli Stockholms bästa och mest inspirerande shoppingupplevelse. Eller vad sägs om en lummig oas med palmer, vattenfall och läckra restauranger? Kista, släng dig i väggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar