tisdag 29 september 2009

Farväl Uffe!

Uffe Larsson finns inte längre bland oss. Det är ofattbart!
Jag håller helt med om vad Expressen skriver om honom. Han var en oerhört snäll och omtänksam människa.Han skulle ha skänkt bort sin bästa kostym om någon behövt den. När Jens fyllde femtio år uppträdde han helt gratis på festen och fick alla på gott humör. Han bjöd oss på otaliga revyer och även på sin egen oförglömliga femtioårsfest, där vi lockades upp på scenen för att sjunga vår egenhändigt skrivna sång för honom.Jag minns att jag hade hjärtat i halsgropen, när jag såg vilka kända artister som satt i publiken.
Han bjöd på sig själv på ett halsbrytande sätt som artist vid kommun- och landstingsdagarna i Stockholm. Han hade börjat gå ner i vikt och kallade sin show för "smalfilm".
Men det bästa minnet jag har av honom var när han, Jens och jag intog en sen supé på ett hotell i Eskilstuna. Helt ensamma i matsalen förde vi djupa samtal om livets väsentligheter.
Vi gladdes när han träffade Lillemor och förlovade sig med henne.
Mina tankar går idag till henne och hennes dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar