torsdag 24 september 2009

Inger - trygg, trevlig och trovärdig.

Inger Davidson var mitt stora föredöme när jag kom in i politiken 1988. Trygg, trevlig och trovärdig. Inom de områden jag arbetat med i vår kommun, skola, familjefrågor och kultur har jag haft stor nytta av Ingers kunskaper och agerande.
När Inger var ordf. i kulturutskottet sammanförde jag henne med två konstnärer med invandrarbakgrund som haft det lite kämpigt. Det betydde väldigt mycket för dessa konstnärer att bli sedda och lyssnade på och tagna på allvar som de professionella bildskapare de var. De fick förtroende för kristdemokraterna genom Ingers sätt att möta dem. Jag säger tack till dig Inger och vill önska dig lycka till i fortsättningen! Arbetsuppgifter kommer du inte att sakna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar