onsdag 23 september 2009

Född 1918

Igår slog jag klubban i bordet för valfrihet inom äldreboendet i Sollentuna. Socialdemokraterna yrkade avslag, förstås! Ingen blev förvånad.När denna valfrihet blir en realitet i Sollentuna har vi kristdemokrater infriat i stort sett alla våra vallöften på äldreomsorgens område.
Igår blev jag uppringd av en herre, född 1918, som ville tacka mig för att vi tagit beslut om att det ska serveras hemlagad mat på
äldreboendena i Sollentuna.Vi är inte där ännu, men när avtalet med Sodexo går ut, ska det bli en verklighet.Den herre som ringde mig bodde kvar i sin villa tillsammans med sin fru. Han var för övrigt mycket nöjd med den hemtjänst de anlitade och höjde personalen till skyarna.Han avslöjade för mig att han hade bytt Sodexos matlådor till ett något dyrare alternativ, som han var mycket nöjd med.
Han tyckte det var viktigt att han själv fick välja, så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar